Kam se hrabou zápletky ze seriálů na některé „pojistné události“
28. 12. 2015

Kam se hrabou zápletky ze seriálů na některé „pojistné události“

Část klientů pojišťoven a nově i cestovních kanceláří má natolik bujnou fantazii, že jejich kuriózní hlášení pojistných událostí kolují mezi zasvěcenými ještě léta jako vděčné vtipy.

Takové zápletky většinou nevymyslí ani scénárista nekonečného seriálu. Asi proto, že by mu diváci, stejně jako likvidátoři pojišťoven, nevěřili. Posuďte sami:

  1. Pan, říkejme mu třeba Adam, čekal v autě s přítelkyní na zelenou a byl natolik zaneprázdněn jejím líbáním, že ztratil pozornost, auto se pomalu rozjelo a lehce narazilo do auta před ním. Pan Adam rezolutně odmítl jakékoliv způsobené škody a pojišťovně poskytl i komiksovou kresbu, na které dí: „Miluji tě!“ a „Vždyť s tím nic není.“
  2. Další koumák si v Tatrách v opilosti zatančil na střeše svého auta „kozáčka“. Ráno přemítal, jak se z nemilé situace elegantně vykroutit a stvořil příběh o divokém kamzíkovi, který si na parkovišti horského hotelu vybral zrovna střechu jeho auta a hanebně ji podupal.
  3. Jiný drzoun nafingoval bouračku zaviněnou zvěří. Ovšem v laboratoři se zjistilo, že údajné „srnčí“ chlupy jsou ve skutečnosti štětiny ze smetáku. Podezřelé bylo i to, že dotyčný svou historku nahlásil krátce po tom, co si nechal zdarma rozšířit havarijní pojištění o krytí rizika střetu se zvěří.
  4. Dodatečná pojistka se nevyplatila ani dalšímu nešťastníkovi, který ve skutečnosti přišel o dva prsty při štípání dřeva. Pojišťovně záhy nahlásil, že se mu to stalo při sekání trávy. Její detektivové však zjistili, že v uvedené době byla noc a ještě k tomu napadlo 10 cm sněhu.
  5. Nový občanský zákoník umožňuje získat finanční kompenzaci i za takzvanou ztrátu radosti z dovolené. Lidé si ale reklamace doslova vymýšlejí a více než 90 % z nich je nakonec vyhodnoceno jako neoprávněné. V jedné cestovce zaregistrovali i stížnost na to, že malé dítě poštípali komáři a protože rodič o něho musel dva dny intenzivně pečovat, oba ztratili radost z dovolené. Vinou CK mělo být podcenění potřebného počtu odpuzovačů hmyzu.


Jaké reklamace vám mohou vyjít

Přesto už za komplikace na dovolené někteří klienti finanční kompenzace získali. Je to však individuální a příklady jsou zatím hlavně ze zahraničí. Tak třeba německé soudy přiznaly manželskému páru náhradu újmy ve výši poloviny z ceny zájezdu, když jim byl na poslední chvíli zrušen. Chtěli na něm totiž oslavit mužovy narozeniny. Cestovní kanceláře radí řešit každý problém přímo s delegátem na místě a určitě si vše pečlivě nafotit. Právem reklamujte:

  • ubytování v jiném než slíbeném hotelu;
  • jiné umístění hotelu, jiný druh a úroveň ubytování;
  • pokoj bez výhledu na moře, balkonu nebo klimatizace, pokud to bylo slíbeno;
  • nefunkční toalety, nedostatečný úklid, plíseň či hmyz na pokoji;
  • hluk ve dne i v noci, případně zápach;
  • jednotvárnou, zkaženou nebo žádnou stravu;
  • špinavou pláž nebo bazén;
  • chybějící lehátka a slunečníky, pokud byly přislíbeny;
  • chybějící hlídání dětí, pokud jste za ně zaplatil.


A pozor, na reklamaci ztráty radosti z dovolené máte jen 30 dnů!

David Hampl
Autor: David Hampl

Jsem Finanční specialista senior ve společnosti Broker Consulting, a.s.

K práci ve financích jsem se dostal začátkem roku 2017 díky několika svým špatným finančním rozhodnutím, které mě stály úspory. Vždy jsem se o finance zajímal jako laik, ale chtěl jsem se poučit ze svých chyb a finančně se vzdělávat na nejvyšší možné úrovni.

Dnes jsem držitelem profesního titulu Master of Financial Planning od Vysoké školy finanční a správní, certifikátu Investiční specialista senior od renomované společnosti KFP a nabyté znalosti a zkušenosti předávám každý den svým spokojeným klientům.

Svojí profesní praxi zakládám na 4 základních bodech:

1. Praxe, nikoli jen slova - Svým klientům jdu příkladem. Rady, které jim poskytuji, nejsou jen prázdnými slovy. Sám je žiji a transparentně je zahrnuji do svého vlastního finančního plánu.

2. Podpora 24/7 -  Mým posláním není jen najít optimální řešení pro své klienty; je to začátek naší spolupráce. Svým klientům řeším veškeré servisní požadavky. Už nikdy nemusí volat na infolinky a frustrující záznamníky.

3. Perfektní péče - S každým svým klientem jsem v kontaktu několikrát do roka dle potřeby. Vždy mají aktuálně nastavené smlouvy za těch nejlepších podmínek. Hlídám fixace hypoték a důležité termíny.

4. Čas a peníze šetříme společně - Naše spolupráce je nastavena tak, aby klientům ušetřila co nejvíce času a peněz. Zjednodušuji byrokratické procedury a využívám moderní technologie k online řešení mnoha požadavků. Při hledání optimálního řešení vždy provádím nezávislé srovnání mezi dostupnými variantami.

Tento web slouží jako má osobní vizitka. Měl by Vás ale hlavně finančně vzdělávat. Proto zde najdete spoustu tipů a článků na toto téma. Díky chytrým kalkulačkám si zde můžete spočítat orientační splátku hypotéky, úročení spoření a investic a mnoho dalšího.

Pokud jste dočetli až sem, máte můj obdiv a děkuji Vám. Pokud Vás cokoliv dalšího zajímá, využijte kontaktů na tomto webu. Rád se s Vámi sejdu u kávy.

Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb. Další informace o cookies najdete zde.

Nastavení